
Markus Tuomivaara - International Brand Manager
Orkla panostaa aidosti työntekijöidensä osaamisen kehittämiseen, mikä on minusta hienoa ja herättää ylpeyttä.
Millainen on nykyinen roolisi?
Kuulun Orkla Snacksin Commercial-tiimiin, jossa toimin International Brand Managerina, ja vastaan Pandan, Bubsin ja Smashin brändikehityksestä kotimarkkinoillamme Pohjoismaissa ja Baltiassa. Vastaan brändien kehittämisestä, asemoinnista ja markkinointiviestinnän suunnittelusta, joita sovelletaan paikallisesti eri markkinoilla. Laadin myös käytännön työkaluja ja markkinointikonsepteja paikallisten markkinointitiimien tueksi.
Miten olet päätynyt meille töihin?
Minulla on laaja kokemus eri kulutustavarayrityksissä ja -konserneissa työskentelemisestä. Tulin Orkla Suomeen töihin vuonna 2018 ja vuoden 2024 loppuun asti vastasin Pandan vientimarkkinoinnista, kunnes 2025 alussa siirryin Orkla Snacksin Commercial-tiimiin ja nykyiseen rooliini.
Mikä meillä työskentelyssä on mielestäsi parasta?
Ensiluokkaisten – ja rehellisesti sanottuna herkullisten – brändien lisäksi uskon, että ihmiset ovat yksi tärkeimmistä voimavaroista. Saan joka päivä energiaa siitä, että voin työskennellä niin mahtavien kollegoiden kanssa. Orkla panostaa myös henkilöstönsä kehittymiseen tarjoamalla työkaluja ja resursseja, jotka tukevat osaamisen kasvattamista, ja se on minusta erittäin tärkeää.
Miten olet päässyt kehittymään työssäsi?
Orkla panostaa aidosti työntekijöidensä osaamisen kehittämiseen, mikä on minusta hienoa ja herättää ylpeyttä. Koen myös, että organisaatiomme antaa työntekijöille mahdollisuuden kehittää omia vastuualueitaan ja pyytää halutessaan uusia haasteita. Juuri tämä yhdistelmä motivoi tekemään parhaansa joka päivä ja kehittämään toimintaa tavalla, josta hyötyvät sekä yksilöt että koko yritys.
Mikä on suosikkituotteesi valikoimastamme?
Ihan mahdotonta valita vain yhtä, mutta Pandalta suosikkini on peruslakritsi, Bubsilta salmiakkivadelmapääkallot ja Smashin suklaatuotteet ovat tietenkin vastustamattomia.